Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  Kirjoitukset ovat yksittäisten henkilöiden mielipiteitä, eivät InCat Suomen tai jonkun muun yhdistyksen, ellei viestissä niin erikseen sanota.
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivunvalintanappi Sivu: 1
Lähetä aihe Tulosta
Kissan haava suupielessä (Luettu 907 kertaa)
Pinka
Tulokas
*
Poissa

Kissan haava suupielessä
25.08.2009 - 14:02:24

Huomasin juuri kissallani haavan suupielessä (tai paremminkin suun yläpuolella), luultavasti toinen kissani on raapaissut siihen vahingossa leikin aikana. Haava on melko pieni ja näyttää puhtaalta ja olen puhdistanut sitä nyt Betadinella. Haavan ympäriltä on lähtenyt karvaa, mikä varmaankin on vain hyvä asia (olen ainakin ymmärtänyt, että haavojen ympäriltä olisikin hyvä ajella karvat pois).

Mietin vain, miten pesemisen saisi estettyä? Kissa tietysti ylettyy haavaan kielellään ongelmitta. Luin yrttisuihkeesta, jonka pitäisi olla kissan mielestä pahanmakuista, mutta niin kai Betadinenkin (?), mikä ei ole estänyt pesemistä.

En ole vielä soittanut eläinlääkärille, koska luultavasti tämän saa hoidettua kotonakin. Tietysti varaan ajan heti, jos alkaa näyttää huonolta. Ilmeisesti pieniin haavoihin ei tarvita heti antibioottikuuria? Tosin nuolemisen takia tulehdusriski kasvaa ja ajattelin kyllä kysyä eläinlääkärin mielipidettä asiaan.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

K-K
Friikki
Poissa

KoMpAstElu VoEp estÄä
KuAtumiSen

turku
Re: Kissan haava suupielessä
Vastaus #1 - 25.08.2009 - 22:00:31

Kokeile googlettaa eosinophilic granuloma,
ei se miltään tuolta näytä?

Ei tarvitse antibioottikuuria automaattisesti haavat, ja tuollaista haavaa kykenee aika helposti seuraamaankin.
Siirry sivun alkuun

Meidän poppoon blogi: http://tassunjalki.blogspot.com/
IP on kirjattu

Pinka
Tulokas
*
Poissa

Re: Kissan haava suupielessä
Vastaus #2 - 30.08.2009 - 16:45:39

Ei näytä tuolta kyllä, olen melko varma, että toinen kissani on vahingossa raapaissut tuohon suupieleen. Haava on muutenkin melkein kokonaan parantunut, onneksi.

Kiitos kuitenkin vastauksestasi.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Sivunvalintanappi Sivu: 1
Lähetä aihe Tulosta