Meillä kissoja kielletty hyppimästä pöydille ihan systemaattisella äänen korottamisella. Jos kissa katsookaan pöydälle, sanotaan jämäkästi "EI NOUSE". On toiminut ihan hyvin, ainakaan meidän kotona ollessa eivät pöydille hypi, ja kun ovat kaksistaan, eivät keittiöön pääsekään, joten meillä pöydät on ja pysyy kissavapaana alueena.
Ihan jo siitä syystä kielletty alusta asti pöydille tulo, ettei ole erityisen hygienistä hommaa, et kissa käy ensin vessassa, tallustelee siellä omissa jätöksissään ja siitä sitten hyppäisi ruokapöydälle tai tiskipöydälle, missä ruokia käsitellään.. nou nou meillä. Ja karvat. Kissoista lähtee aina karvaa, joka sitten helposti pöydällä leijailee kahvikuppeihin jne,jne. Ei kiitos, nautin kahvini ihan karvattomana.

Kerran olin erään kaverin luona (entinen onneksi nykyään) kylässä, hän siinä laittoi kahvit pöytään ja käytiin istumaan. Talossa oli kolme kissaa, joista kaksi muitta mutkitta hyppäsi pöydälle, ja toinen alkoi tassulla ronkkimaan lautasellani ollutta leivosta ja toinen kahvikuppia.

Sanoin kaverille että komentaisko kissat helvettiin mun kahvista ja leivoksesta, mihin kaveri vastasi että "meillä kissat tekee niinku tykkää", mihin itse taas totesin että "juon sitten kahvini jossain ihan muualla" ja lähdin menemään. Niin kissarakas kuin olenkin, ja kotona kissoja on se kaksi kappaletta, niin tuommoista en vaan siedä. Antaa jokainen toki syödä omalta lautaseltaan ja omasta kupistaan jos tykkää, vaan vieraita vois sentään sen verran kunnioittaa, että antais heille ruokarauhan.