Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
www.incat.fi
  Kirjoitukset ovat yksittäisten henkilöiden mielipiteitä, eivät InCat Suomen tai jonkun muun yhdistyksen, ellei viestissä niin erikseen sanota.
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivunvalintanappi Sivu: 1
Lähetä aihe Tulosta
www.heikkisiltala.com syntyy uudelleen (Luettu 1143 kertaa)
XDF
Friikki
Poissa

"Valokuvaaminen kannattaa
aina!" - XDF

Sukupuoli: male
www.heikkisiltala.com syntyy uudelleen
13.07.2010 - 23:12:11

Olen ryhtynyt rakentamaan sivustoa http://www.heikkisiltala.com/ uudelleen. Uuden sivuston käyttöönotto tapahtuu kertaheitolla ja vanha poistuu samalla käytöstä. Vanha sivusto on käytössä ja ennallaan siihen asti, kun uusi valmistuu ja julkistetaan. Myös valokuvia ilmestyy lisää vanhalle sivustolle vanhaan tapaan, tosin kuvien ilmestymistahti voi olla totuttua hitaampi, koska käytän aikaa uuden sivuston rakentamiseen. Uuden sivuston valmistumisaikataulu on täysin avoin, ja julkistus tapahtuu sitten kun sivusto on valmis ja testattu.

Mikä vanhassa sivustossa on hyvää ja mikä huonoa? Mitä erityisesti toivoisit uudelta sivustolta? Mitä virheitä ei kannata ainkaan tehdä? Nyt on oikea aika esittää toivomuksia uuden sivuston suhteen. Otan kommentteja mielelläni vastaan ja ne voivat vaikuttaa siihen, minkälainen uusi sivusto on. Toivon nyt kommentteja sivustosta ja sen ominaisuuksista, en kommentteja siitä että valokuvani tai naamani eivät miellytä Juustoinen

Tässä joukko jo asettamiani tavoitteita uuden sivuston suhteen:
  • lähtökohtaisesti mahdollisimman yksinkertainen, ajaton ja selkeä toteutus
  • korostaa tarjolla olevaa sisältöä eli kissanäyttelyvalokuvia ja niiden löytämistä, ei muita asioita (mainoksia, kikkailua tekniikalla tai animaatioilla, linkkejä muille sivuille tms.)  
  • toimii hyvin kaikilla käyttäjillä eli ei aseta erityisiä vaatimuksia käytetyn selaimen, kuvaruudun koon tai asennettujen aputekniikoiden (Java, Flash) suhteen, kaikki keskeiset toiminnaillisuudet käytössä myös ilman JavaScriptiä
  • ei sekakielisiä sivuja vaan täysin kaksikielinen palvelu englanti-suomi, jossa kielen vaihtaminen on helppoa ja jossa kielen vaihtaminen vaihtaa koko sivun kielen mukaan lukien kuvien kuvatekstit
  • riittävä nopeus niin että sivuston käyttö ei ala heti nyppiä
  • uusi aiempaa modernimpi ja raikkaampi graafinen ulkoasu

Toteutan uuden sivuston ohjelmoimalla sen puhtaasti omaa palveluani varten, joten lähtökohtaisesti mikä tahansa on mahdollista. Olen viime kuukausien aikana rakentanut tietokannan ja sen päälle ohjelmiston, joka lataa vanhan sivuston tiedot tietokantaan. Tietokannassa on tällä hetkellä 430 530 riviä tietoa kolmessakymmenessä viidessä taulussa. Olemme yhdessä siskoni nimimerkki Eedenin ja http://www.catshow.fi/ -palvelun kanssa työstäneet kissatietoja niin, että kissatietojen laatua on saatu edelleen nostettua. Uusi palvelu kun lepää paitsi valokuvien varassa, myös kissatietojen varassa. Olen siis erittäin kiitollinen kaikista ilmoittamistanne kissatiedoista ja toivon, että näin osoittamanne kiinnostus ja kiitos ylläpitämääni julkista palvelua kohtaan jatkuu.

Ryhdyn tästä hetkestä alkaen ideoimaan, suunnittelemaan ja toteuttamaan varsinaista näkyvää sivustoa. Olen jo valinnut toteutuksessa käytettävän teknisen arkkitehtuurin kuten ohjelmointikielen ja komponenttitekniikan.

Kaikki vanhan sivuston kuva- ja kissatietosisältö siirtyy uuteen sivustoon. Yksikään vanhaan sivustoon osoittava linkki ei tule katkeamaan vaan ne tulevat ohjautumaan vastaavaan kohteeseen uudessa sivustossa. Tai tähän ainakin pyritään.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Rid
Jäsen
Poissa

Abyaaaa!
Oulu
Sukupuoli: female
Re: www.heikkisiltala.com syntyy uudelleen
Vastaus #1 - 14.07.2010 - 12:28:06

No yksi sellainen on, eli ensimmäinen sivulla läsähtävä kuva on ollut yleensä norminäytölle liian iso. Eli saisko siihen keulille sellaista kuvaa, mikä skaalaisi itsensä kunkin näyttöön sopevaksi? Kun jos haluaisi kuvia selata kuva kerrallaan, niin sen ekan kuvan skrollaus on aika... ärsyttävää. Siellä alhaalla voi sitten olla isommat tai pienemmät versiot tarvittaessa, mutta se eka näytölle lävähtyvä olisi hyvä olla skaalautuva.
Siirry sivun alkuun

"Little one, I would like to see anyone -- prophet, king or God -- persuade a thousand cats to do anything at the same time."

ABY n 10/09

IP on kirjattu

Eva
Aktiivi
Poissa

Helsinki
Vastaus #2 - 14.07.2010 - 12:54:11

Minusta sivusto toimii tekstipohjaisena melko hyvin, plussaa siitä, että näyttelygallerioissa thumbnailseja ei ole yhdellä sivulla kuin se yksi rivi - helpottaa kissojen löytämistä ja kuvien katselemista.

Se mitä parantaisin/muuttaisin on kuvahaun esittely. Esimerkiksi jos haen kaikkia mainecooneja niin en haluaisi nähdä tekstilistaa kaikista tuloksista koska joudun ne klikkaamaan yksitellen läpi vaan haluaisin nähdä thumbnailsit niistä (tai peräti molempia?).

Lisäksi mä mäkätän aina valkoisesta tekstistä mustalla mutta ei sen niin justiinsa ole kun kuvat ovat kauniit  Hymiö
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

PekkaS
Aktiivinen
**
Poissa

Vastaus #3 - 14.07.2010 - 15:44:29

Mä taas toivoisin enemmän thumbbeja näkyviin per sivu. Hymiö
Mielestäni on helpompaa vierittää sivua alas hiiren rullalla, kuin klikkailla numeroista uusia näkyviin.

Slideshow olisi myös mukava lisä. Voisi painaa F11:lla työkalurivit piiloon, nojata taakse ja katsella koko näyttelyn kuvat kerralla.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

PirjoT
Jäsen
Poissa

britti on boykaa
Mikkeli
Vastaus #4 - 14.07.2010 - 19:17:44

Minä olen Evan kanssa samaa mieltä thumbnailseista. On paljon helpompi nähdä kaikki kuvat kerralla ja sitten vaihtaa sivua. Minusta rullaaminen on ärsyttävää Kieli
Siirry sivun alkuun

Kuilun yllä/pimeältä töyräältä katsovat/kuun ja pienen kissan silmät. (Sirkka Selja)

IP on kirjattu

Mauno
Aktiivinen
**
Poissa

2xMAU
Helsinki
Vastaus #5 - 14.07.2010 - 19:56:29

Henkilökohtaisesti pidän aika turhana ominaisuutena sitä, että sama kuva näkyy sivulla moneen kertaan eri kokoon skaalattuna.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Kurko
Aktiivi
Poissa

2 x CRX + 1 x SPH

Vastaus #6 - 15.07.2010 - 16:57:51

Rid kirjoitti on 14.07.2010 - 12:28:06:
No yksi sellainen on, eli ensimmäinen sivulla läsähtävä kuva on ollut yleensä norminäytölle liian iso. Eli saisko siihen keulille sellaista kuvaa, mikä skaalaisi itsensä kunkin näyttöön sopevaksi?

Tämän mäkin allekirjoitan

Mun mielestä olisi myös hyvä jos voisi hakea ems-koodia + väriä. Esim. vaikka "SIB d" ja niin edelleen...
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

jakai2
Tulokas
*
Poissa

Vastaus #7 - 15.07.2010 - 17:48:28

PekkaS kirjoitti on 14.07.2010 - 15:44:29:
Mä taas toivoisin enemmän thumbbeja näkyviin per sivu. Hymiö
Mielestäni on helpompaa vierittää sivua alas hiiren rullalla, kuin klikkailla numeroista uusia näkyviin.

PirjoT kirjoitti on 14.07.2010 - 19:17:44:
Minä olen Evan kanssa samaa mieltä thumbnailseista. On paljon helpompi nähdä kaikki kuvat kerralla ja sitten vaihtaa sivua. Minusta rullaaminen on ärsyttävää Kieli

Tuntuu jakavan mielipiteitä.
Ehdotus: Voisi jättää oletukseksi tuon rivi/sivu mutta lisätä linkin josta pääsee kerralla katselemaan pikkukuvat rullaamalla.

Ehkä voisi käyttää selaimen automaattista rivitystä kuville, tulisi silloin hyödynnettyä koko näyttö verrattuna esim. kommentoimattomien kuvien listaan jossa kuvat päällekkäin.

Mauno kirjoitti on 14.07.2010 - 19:56:29:
Henkilökohtaisesti pidän aika turhana ominaisuutena sitä, että sama kuva näkyy sivulla moneen kertaan eri kokoon skaalattuna.

Samaa mieltä. Automaattinen skaalaus näkyvälle kuvalle olisi kiva.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

PekkaS
Aktiivinen
**
Poissa

Vastaus #8 - 15.07.2010 - 19:42:34

Perustelen tota useamman thumbin per sivu-mielipidettäni sillä, että on huomattavasti nopeampaa rullata sivua ylösalas, kuin ladata aina uusi sivu muutaman kuvan välein.

Jännä, että sivujen rullaaminen tuntuu hankalalta, kun kyllähän esimerkiksi nämä foorumit ja useimmat muutkin sivustot toimivat samalla systeemillä. Melko kankeaksi menisi tämänkin palstan lukeminen, jos muutaman viestin välein pitäisi etsiä sivun nurkasta nuoli tai numero, jolla saa seuraavat viisi viestiä näkyviin. Juustoinen Läppärit touchpadeineen ja puuttuvine rullahiirineen ovatkin asia erikseen, tosin niillä ei minkäänlaisen sivun selaaminen ole nautinto.

Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Rid
Jäsen
Poissa

Abyaaaa!
Oulu
Vastaus #9 - 16.07.2010 - 15:36:49

Kurko kirjoitti on 15.07.2010 - 16:57:51:
Mun mielestä olisi myös hyvä jos voisi hakea ems-koodia + väriä. Esim. vaikka "SIB d" ja niin edelleen...

Tuo on tällä hetkellä mahdollista, mutta siihen pitää kirjoittaa niin pitkä rimpsu, että tosiaan hakutoiminnan parantaminen sillä lailla, että se hakee VAIN halutut systeemit olisi hyvä (eli kuten toisen ketjun esimerkissä, jos haluat pelkästään mustan itiksen, niin joudut hakuun naputtamaan OSH n:n LISÄKSI pois kaikki kuviot ja valkolaikut. Aika pitkä rimssu.)
Siirry sivun alkuun

"Little one, I would like to see anyone -- prophet, king or God -- persuade a thousand cats to do anything at the same time."

ABY n 10/09

IP on kirjattu

Muggle
InCat Moderaattori
Jäsen
Poissa

Pohojammaa
Vastaus #10 - 16.07.2010 - 18:26:52

Rid kirjoitti on 16.07.2010 - 15:36:49:
Kurko kirjoitti on 15.07.2010 - 16:57:51:

Tuo on tällä hetkellä mahdollista, mutta siihen pitää kirjoittaa niin pitkä rimpsu, että tosiaan hakutoiminnan parantaminen sillä lailla, että se hakee VAIN halutut systeemit olisi hyvä (eli kuten toisen ketjun esimerkissä, jos haluat pelkästään mustan itiksen, niin joudut hakuun naputtamaan OSH n:n LISÄKSI pois kaikki kuviot ja valkolaikut. Aika pitkä rimssu.)

EMS-hakemistosta voin klikata haluttua rotua ja rodun sivulla ctrl + F ja kirjoittaa hakukenttään esimerkiksi "osh n]", jos mustat itämaiset haluaa hakea.

Minäkin tykkään enemmän useamman thumbnailin systeemistä, sillä bongaa nopeasti kiinnostavat kuvat eikä tarvitse kymmentä sivua klikkailla eteenpäin. Mutta ehkä joku kompromissi palvelisi parhaiten kaikkia.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

XDF
Friikki
Poissa

aina!" - XDF

Vastaus #11 - 20.07.2010 - 04:01:23

Kiitos huomioistanne! Tähän mennessä yksikään toivomus ei ole ollut kohtuuton. Monet vanhojen sivujen piirteistä johtuvat niiden perustana olevasta ikiaikaisesta tekniikasta, jonka mahdollisuudet ovat rajoitetut. Parannuksia on helppo tehdä nyt, kun tekniikka vaihtuu.

Rid kirjoitti on 14.07.2010 - 12:28:06:
... eli ensimmäinen sivulla läsähtävä kuva on ollut yleensä norminäytölle liian iso. Eli saisko siihen keulille sellaista kuvaa, mikä skaalaisi itsensä kunkin näyttöön sopevaksi?

Uuden sivuston kuvien katselu rakennetaan tältä pohjalta, eli lähtökohtaisesti kuva yritetään skaalata katselijan ruutuun sopivaksi.

Eva kirjoitti on 14.07.2010 - 12:54:11:
Minusta sivusto toimii tekstipohjaisena melko hyvin ...

Uusien sivujenkin osalta olen päätynyt ajatukseen, että suosin lyhyitä tektilinkkejä erilaisten nappuloiden ja ikonien sijaan. Jostain syystä ainakin omasta mielestäni on selkeämpää esim. että taaksepäin palataan klikkaamalla linkkiä "takaisin alkuun" eikä painamalla hassun näköistä käyrää nuoli-ikonia.

... Se mitä parantaisin/muuttaisin on kuvahaun esittely. Esimerkiksi jos haen kaikkia mainecooneja niin en haluaisi nähdä tekstilistaa kaikista tuloksista koska joudun ne klikkaamaan yksitellen läpi vaan haluaisin nähdä thumbnailsit niistä (tai peräti molempia?).

Kuvien löytäminen ja selailu tulee tapahtumaan kokonaan uudelta pohjalta. Kaikenlainen ärsyttävä pomppiminen yritetään saada pois. Ajatus on, että katselit sitten galleriaa, hakutulosta, EMS-koodia tai kaikkia oman kissasi kuvia, kuvien esitys menee aina samalla sujuvalla tavalla.

... Lisäksi mä mäkätän aina valkoisesta tekstistä mustalla ...

Uusi graafinen ulkoasu on, ainakin tässä alkuvaiheessa, vaaleapohjainen tummilla teksteillä.

jakai2 kirjoitti on 15.07.2010 - 17:48:28:
... Tuntuu jakavan mielipiteitä. Ehdotus: Voisi jättää oletukseksi tuon rivi/sivu mutta lisätä linkin josta pääsee kerralla katselemaan pikkukuvat rullaamalla. ...

Luulen, että teen kerralla näyttettävien pikkukuvien määrästä säädettävän, oletuksena esim. 15 kuvaa. Näin siitä saa sekä pienelle näytölle sopivan määrän että paljon pikkukuvia kerralla + skrollipalkki -vaihtoehdon.

Se, mikä vaatii vielä aivotyötä, on hakukoneen toiminnot ja hakusyntaksi, suhteessa siihen, mitä esim. EMS-koodisivujen kautta saa esiin. Nyt tuntuu, että EMS-koodisivujenkin kautta voisi saada enemmän esiin kuin nyt, eli jo sieltä pystyisi vaikka porautumaan SIBistä SIB d:hen ja katsomaan niitä kuvia kuin ne olisivat galleria.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

XDF
Friikki
Poissa

aina!" - XDF

Vastaus #12 - 01.08.2010 - 00:59:45

Tässä joitakin ratkaisuja, joihin olen kallistunut.

ULKOASU

Olen päätynyt melko perinteiseen sivuston ulkoasuun ja tyyliin. Se, mikä vanhassa sivustossa on toimivaa ja tutuksi tullutta, otetaan mukaan, ja mikä on huonoa, vaihdetaan. Värimaailmasta saattaa tulla vaihdettava niin, että voit valita yhtä hyvin vaalean (vaalea tausta, tummat tekstit) tai tumman (tumma tausta, vaaleat tekstit).

NAVIGAATIO

Sivustolla liikkumisen olen ajatellut tapahtuvan lähinnä viidellä tavalla:
  • valikkopalkissa tarjotaan pikasiirtymät keskeisimpiin tarkastelutapoihin, kuten gallerioihin, rotuihin, EMS-koodeihin, kissojen nimiiin ja kasvattajiin
  • valikkopalkissa näytetään sivun polku sivustossa, ja tarjotaan mahdollisuus palata takaisin mille tahansa tasolle, esim. jos tarkastelet jotakin kissaa, voit palata takaisin sekä sivuston etusivulle että kissojen etusivulle
  • valikkopalkissa on pikahaku, joka alkaa ehdottaa, mitä olisi tarjolla, kun käyttäjä kirjottaa hakukentään merkkejä, ja pikahaku osaa sitten ehdottaa mm. kissan nimeä, näyttelyn paikkakuntaa ja ems-koodeja
  • sivusto tarjoaa linkkejä tarkastelemaasi asiaan liittyviin muihin asioihin, eli jos katsot jotakin maine coonia, sivusto tarjoaa linkit mm. maine coonien rotusivulle, kissan ems-koodiin ja kasvattajasivulle
  • kun haluat tarkastella esim. kissojen nimiä, kasvattajanimiä tai EMS-koodeja, saat yläpalkin pikasiirymästä näkyviin tähän aiheeseen räätälöidyn etusivun, joka esittelee sivuston tarjontaa tältä osin, ja josta voit siirtyä tarkemmin siihen tietoon, jota olet etsimässä
Navigaatiossa olen ajatellut käyttää lyhyitä selkeitä tekstejä erilaisten ikonien sijaan. Oma fiilikseni on, että lyhyt selkeä teksti on selvempi kuin hassu kuvio jonka merkitystä joutuu miettimään ja kokeilemaan.

TEKNIIKKA

Tekniikasta kiinnostuneille tiedoksi, että toteutuskielenä käytän Perliä. Perl-paketteihin kootun Ohjelmalogiikan olen ajatellut liimata toimivaksi webbisovellukseksi Dancerin avulla. Ainakaan vielä seinät eivät ole tulleet Dancerin kanssa vastaan, koska Dancerin on tarkoitus toimia lähinnä liimana. Dancerin template-moottoriksi olen virittänyt MicroMasonin, koska pidän sen syntaksista ja se on myös todistetusti hyvin suorituskykyinen. Tietokantana on PostgreSQL, jonka vahvuus on erittäin monipuolinen SQL-kieli. Olen tehnyt töitä Oraclen kanssa vuosia ja ajatus siitä, että nyt käyttäisin jotakin tietokantaa, jossa on Oraclea heikompi SQL-kieli, tuntui mahdottomalta. Itse tietokanta oli aluksi normalisoitu, mutta sekä tietojen latausvaiheen nopeus että erityisesti tietojen hakuvaiheen nopeus parani, kun vaihdoin tietokannan rakenteen yksinkertaisemmaksi, jossa sallitaan tiedon toistuminen. Nyt tietokanta on enemmän pelkkkä taulukokoelma kuin viimeisen päälle viritetty tietokanta. Tauluissa käytetään kuitenkin yhteisiä nimeämiskäytäntöjä ja avainperiaatteita. Koko systeemiä tulee pyörittämään oma palvelin, mutta se ei ole vielä pitkään aikaan ajankohtainen asia.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

XDF
Friikki
Poissa

aina!" - XDF

Vastaus #13 - 25.08.2010 - 22:26:07

Uuteen sivustoon liittyvä aivotyö on jatkunut mustikkamättäiden keskellä. Aluksi oli lieviä teknisiä ongelmia, kun se mikä Helsingissä on arkipäiväistä ei täällä olekaan ihan itsestään selvää, kuten sähkö.

XDF kirjoitti on 01.08.2010 - 00:59:45:
Olen päätynyt melko perinteiseen sivuston ulkoasuun ja tyyliin. Se, mikä vanhassa sivustossa on toimivaa ja tutuksi tullutta, otetaan mukaan, ja mikä on huonoa, vaihdetaan.

Aikani pohdittuani ja testejä tehtyäni tulin siihen tulokseen, että muutakin sivuston ulkoasua ja tyyliä radikaalisti. Nykyisillä sivuilla on paljon informaatiota ja vähän ilmaa, ja uusista koesivuista, joita tein vanhan tyylin pohjalta, tuli vielä vahvemmin informaatioähkyisiä. Tavoittelen nyt ilmavaa, selkeää ja yksinkertaista lähestymistä, jossa sivuille tulijaa ei hukuteta loputtomaan määrään informaatiota.

Siihen, miten haluttu galleria, kissa, EMS-koodi tai kasvattaja löytyy, olen ajatellut karkeasti katsottuna tarjota kaksi eri tapaa. Ei siis hauskoja monitasoisia valikkoja, erilaisia nappuloita joka puolella jne. vaan joitain yksinkertaista mutta toimivaa.

Ensisijainen tapa edetä etusivulta olisi hakukenttä, johon voi syöttää "mitä vaan", esim. gallerian päivämäärän, EMS-koodin osan, kissan nimen osan jne. ja hakukenttä tarjoaa älykkäästi siirtymisen katsomaan juuri niitä kuvia, joita haluat katsoa. Näin etusivu olisi about kuin Googlen haku. Eli sivuston etusivulla syötät esim. OSH n jonka perusteella sinulle tarjotaan siirtymistä katsomaan kaikkia kuvia, joissa on OSH n -koodin kissoja. Hyväksyt siirtymisen, ja sinulle näytetään pikkukuvat, joita voit selata. Pikkukuvasta pääset aina isoon kuvaan, ja isosta takaisin pikkukuviin. Halutessasi jotain muuta siirryt takaisin etusivulle tekemään uuden valinnan. Homman juoni on siis se, että ne kuvat, joita haluat katsoa, löytyvät nopeasti ja aina samalla tavoin riippumatta siitä, katsotko näyttelyä, EMS-koodia, kissaa, kasvattajaa jne.

Toinen toissijainen tapa tulisi olemaan se, että galleriat, EMS-koodit, kissan nimet jne. tarjotaan myös perinteisinä listamaisina sivuina. Näiden sivujen avulla paitsi löytyy se mitä halutaan nähdä (tosin ensisijaista tapaa kömpelömmin), mutta myös saa yleiskuvan siitä, minkälaisia kuvia sivustossa on tarjolla. Näitä listamaisia sivuja voi olla paljon, myös järjestettynä eri tavoin, mm. kasvattajat aakkosjärjestyksessä, maittain, kuvien määrän mukaan ja kissojen määrän mukaan. Listasivujen kautta joutuu lopulta samaan kuvien katseluun pikkukuvat->iso kuva->pikkukuvat kuin ensisijaista tietäkin.

Sivuston tekniikkapuolella törmäsin joihinkin ongelmiin mainitsemani Dancerin kanssa ja nyt olen testaamassa ja opettelemassa Catalyst-kehikkoa. Catalyst on Danceria kypsempi mutta monimutkaisempi.

Niin ne alussa mainitut sähköongelmat ratkesivat akkuvarmistetulla varavirtalähteellä:
...

Vielä yksi info: uuden sivuston julkaisupäivä ei ole lähellä Silmänisku

Uuteen sivustoon liittyvät ideat, kommentit ja myös irralliset heitot ovat edelleen lämpimästi tervetulleita - samoin kuin vanhoja sivuja koskevat moitteetkin. Tämän ketjun lisäksi myös mm. yksärit, Facebook ja sähköposti palvelevat.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

XDF
Friikki
Poissa

aina!" - XDF

Vastaus #14 - 07.09.2010 - 04:19:45

Valaakseni uskoa sekä itseeni että teihin, että uudesta sivustosta voi kuin voikin tulla jotakin, julkaisen nyt ensimmäisen alustavan kuvakaappauksen sivuston etusivusta.

klikkaa suuremmaksi
...

Ja vielä kaksi kuvaa teknikkaihmisille todisteena siitä, että tuo kuvaruutu tulee oikeasta sovelluksesta eikä sitä ole vain tehty käsin näpyttämällä HTML-editorilla Silmänisku

klikkaa suuremmaksi
...

klikkaa suuremmaksi
...

Pakolliset IT-teknologiauutiset: sivuston teknologiapinoksi näyttää vakiintuvan Catalyst (MVC-kehikko), Perl (ohjelmointikieli), Xslate (HTML-templaattikieli), jQuery (JavaScript-kirjasto), PostgreSQL (tietokanta), Apache (webbiserveri), Debian Linux (käyttöjärjestelmä) ja 4-core i7 8 GB RAM dedicated server (palvelin).
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Sivunvalintanappi Sivu: 1
Lähetä aihe Tulosta